Téma: Growing Your Business With Inbound Marketing
Zdroj: KISSmetrics webinář (prezentuje Neil Patel – spoluzakladatel KISSmetrics a Crazy Egg)
1) Úvod do Inbound Marketingu
Co je inbound marketing?
Propagace společnosti (projektu) skrze obsahovou tvorbu.
Jak se liší od outbound marketingu?
Inbound (reklama, blog, sociální média, webová stránka apod.)
- Vytváření obsahu – zákazníci přijdou sami (organické vyhledávání)
- Edukace návštěvníků na určité téma
- Tvorba obsahu, který lidé budou chtít číst
Outbound (PPC, bannery, pop-ups, TV, rádio, reklama v printu apod.)
- Tlačení marketingové zprávy lidem
- Mluvení hlavně o sobě
- Otravování publika
Outbound marketing (sám o sobě) mnohdy nefunguje moc dobře, protože velmi často obtěžuje lidi.
Výhody inbound marketingu
- Snížení nákladů na tzv. leads (potenciální zakázky)
- Zákazníci přijdou za vámi sami
- Časem se stanete důvěryhodným zdrojem znalostí a informací
- Získáte více organické návštěvnosti
- Loajalita a důvěra
- Lidé budou vaši značku milovat
2) Inspirujte se u společností, které to s inboud marketingem umí
Pokud jste se s inbound marketingem ještě nikdy nesetkali, nejprve se podívejte, jak to dělají jiní. Najděte si společnosti, které mají inbound marketing v malíku a studujte jejich inbound strategii.
3) Taktiky, které vám pomůžou dělat dobrý inbound marketing
a) Pište skvělé titulky
Titulek je nejdůležitější částí vašeho copywritingu! Můžete mít skvělý obsah, ale pokud nebudete mít fantastický titulek, je to k ničemu, nikdo to číst nebude.
- Nebuďte příliš specifičtí a nastiňte spíše nějakou kuriozitu
- Zahrňte do titulku benefity plynoucí z přečtení
- Zapojte čtenáře do konverzace
Ale nezapomeňte, pokud nemáte skvělý obsah, ani sebeúžasnější titulek vám nepomůže!
b) Používejte v titulku slova, které jsou vyzkoušené a fungují dobře především na sociálních sítích (např. seznam, jak apod.)
c) Napište si min. 30 nadpisů a získejte na ně zpětnou vazbu
- testujte je na lidech ve vašem okolí
- ptejte se na sociálních médiích
d) Tvořte skvělý obsah
Když už máte skvělý titulek, můžete se pustit do psaní vašeho obsahu:
- Poznejte vaše publikum
Dotazník na webu – ptejte se na pracovní pozici atd.
- Pište pro vaše publikum
Ptejte se, o čem byste měli napsat příště.
- Řešte problémy vašeho publika
Ptejte se:
– S čím vaše publikum bojuje?
– Jaká je oblast vaší odbornosti?
Spojte tyto dvě věci dohromady.
Příklad:
Rychlý a jednoduchý návod, jak segmentovat v Google Analytics
- Vzdělávejte své zákazníky – přináší to loajalitu a důvěru
- Budujte vztah
Personalizace – nesbírejte jen e-maily, ale i jména (když rozesíláte e-maily, oslovujte jménem).
Odpovídejte na komentáře – Q&A na konci webináře také vytváří vztah.
Sociální média – reagujte na komentáře a otázky. Vždycky! Pokud už teď víte, že na to nemáte čas nebo chuť, raději účty na sociálních sítích vůbec nemějte.
4) Převeďte návštěvníky na leads (potenciální zákázky)
Nabídněte:
- Návody zdarma (ebooks, PDF apod.)
- Webináře zdarma
- Zkušební verze
5) Měřte váš výkon
- míra konverze
- míra sdílení
Líbí se vám typ těchto článků? Máte zájem o nějaké určité téma? Napište nám to do komentářů.
Add a comment