Téma: Everything You Need To Know About SEO In 45 Minutes
Zdroj: KISSmetrics webinář (prezentuje Sean Work – KISSmetrics)
Několik slov úvodem
- Search Engine Optimalization (SEO) jsou praktiky, které se snaží o vylepšování vyhledávací pozice webových stránek.
- Tento článek obsahuje pouze základy SEO, ale poskytne vám pevnou půdu pro váš internetový byznys.
- Nezamýšlejte o SEO jako o klíčovém faktoru vašeho podnikání.
- Nemůžete ovlivnit Google, ale můžete ovlivňovat, co bude na vašem webu.
1) Poznejte zdrojové kódy
- Na počítači si zdrojové kódy zobrazíte pomocí CTRL + U.
- Ujistěte se, že máte vždy jen jeden hlavní titulek. Titulek má označení <title>.
- Titulek je právě to, co se zobrazí ve výsledku vyhledávání.
- Další důležitý faktor je meta description, neboli popisek, <meta name=“description“ content=“popisek“/> Mnoho firem ho kopíruje z hlavní stránky, tím se ale sami okrádají o bezplatnou propagaci konkrétního článku.
- Meta Description je hned druhou věcí, kterou vyhledávač zobrazuje.
- Další v řadě je nadpis H1. Na každé stránce by měl být pouze jeden H1 nadpis.
- Dalším tagem, který se hodí znát je odkaz a zobrazovaný text odkazu <a href=“odkaz“>Text odkazu</a>.
- Do tagu pro odkaz můžete přidat atribut rel=“nofollow“, který Googlu říká, aby ten daný odkaz nepočítal jako referenční odkaz, tudíž cílové stránce se nebudou počítat plusové body do indexace. Toto lze využít např. v komentářích, jelikož nechcete, aby každý komentář s odkazem se započítal jako reference pro cizí stránky.
- Alternativní text pro obrázky alt=“alternativní text“, pomáhá Googlu (nebo obecně vyhledávači) rozeznat, o čem je daný obrázek. Toto slouží pro vyhledávání obrázků na Googlu. Další využití alternativního textu obrázků, je když se z nějakého důvodu obrázek nezobrazí, tak se návštěvníkovi zobrazí právě tento text.
- Nepoužívejte alternativní text u dekorativních obrázků, např. pozadí. Používejte je pro obrázky obchodních artiklů, grafy, infografiku, logo, screenshotů, fotek členu týmu apod.
- Kanonický tag <link rel=“canonical“ href=“odkaz“ />. Kanonizace se snaží řešit problém s duplicitním obsahem, kdy vyhledávací robot nerozezná, která stránka z duplicitní množiny je prioritní. Právě kanonickým tagem lze určit, která stránka je nadřazená k ostatním duplicitám.
2) Duplikovaný obsah
- Duplikovaný obsah nevede nutně k penalizaci ve vyhledávačích, ale i tak ho chcete udržet v minimálním množství.
- Dupliky mohou mít několik podob:
- Když duplikujete stejné bloky textu do různých částí svých webovek.
- Když publikujete ten samý obsah na více URL.
- Když publikujete stejný obsah na více doménách.
- Ještě horší než kanibalizace obsahu je kanibalizace klíčových slov, kterou vidíme na obrázku níže.
- Na příkladu výše vidíme, že čtyři stránky: Domů, O nás, Kontakty, Služby mají odlišné URL, ale všechny mají stejný titulek We Make Widgets, což jsou klíčová slova. V takovém případě vyhledávač nedokáže určit relevantnost hledaných výrazů a má problém s řazením do výsledků vyhledávání.
3) Zpětné odkazy, obsah a UX
- Zpětné odkazy odkazují z jedné stránky na druhou v podobě URL odkazu. Pokud mám hodně odkazů odkazující na moji stránku, pak si vyhledávací systémy řeknou, že moje stránka je kvalitní a populární a posune ji ve vyhledávání nahoru.
- Nesnažte se příliš manipulovat se zpětnými odkazy. Místo toho dělejte kvalitní obsah a zpětné odkazy se časem dostaví. Před lety bylo hlavním cílem získat co nejvíce těchto odkazů a vytvořil se tak z toho spam.
- Nekupujte si odkazy.
- Nevyměňujte odkazy.
- Nevytvářejte stovky webů jen kvůli tomu, abyste mohli odkazovat jeden na druhý.
- Nepoužívejte guest blogging (guest posting) sítě. Guest blogging je případ, kdy si vyjednáte prostor pro váš vlastní článek a umístíte jej na relevantní cizí web. Do tohoto článku můžete samozřejmě vytvořit odkaz na váš vlastní web, tudíž jste získal jeden kvalitní zpětný odkaz a navíc oslovíte jinou sortu návštěvníků. Guest blogging se považuje za velmi dobrý způsob linkbuildingu. Nicméně existují stránky, které jsou přímo zaměřené na guest blogging, kam může kdokoliv napsat cokoliv a odkázat se na vlastní web. Takovéto stránky Google (i další vyhledávače) penalizuje, tudíž nikdy nevyužívejte guest blogging na těchto stránkách.
- Základem SEO je tvorba kvalitního obsahu.
- Nicméně i v případě, že máte kvalitní obsah, tak bez řádné propagace je vám k ničemu.
- Vytvářejte unikátní stránky pro každý předmět a službu, které nabízíte.
- Pokud zlepšíte UX (user experience = uživatelská zkušenost) na své stránce, lidé zde budou trávit mnohem více času, zvýší se důvěra a popularita a budou se na ni tvořit odkazy.
- Snažte se veškerý svůj obsah udělat přístupný z vaší hlavní stránky do tří kliků.
Add a comment