Téma: How the Psychology of Color Can Increase Your Website Conversions
Zdroj: http://grow.kissmetrics.com/webinar-68-recording (prezentuje Neil Patel – spoluzakladatel KISSmetrics a Crazy Egg)
Jak nás barvy ovlivňují? Jaké barvy jsou nejvíce a nejméně příjemné?
Modrá – je lidmi velmi oblíbená a mnoho firem ji využívá na svých stránkách
Modro–zelená – nejpříjemnější a nejvíce vzrušující
Zelená – nejvíce vzrušující s příjemným odstínem, tahle barva lidi baví, je to barva přírody (stromy, tráva,…) Na planetě je velká část přírody zelená.
Červeno–fialová – má příjemný odstín, není to špatná barva pro použití v marketingu
Fialová – tato barva přitahuje ženy, je to dobrá barva pro použití
Fialovo–modrá – je nejméně vzrušující, příjemný odstín. Rada zní: „Dobře zvažte použití kombinace těchto barev.“
Žlutá – v lidech evokuje myšlenku na sladkosti (Skittles, Starburst). Především děti na tuto barvu dobře reagují.
Zeleno–žlutá – nejméně příjemná, nejvíce vzrušující. Tato barva se moc nedoporučuje.
Žluto–červená – méně vzrušující. Tato barva někdy působí až extrémně dobře. Doporučuje se této barvě vyhnout, protože nepatří mezi oblíbené barvy.
Shrnutí:
Neoblíbenější barvy: modrá, modro–zelená, zelená, červeno–fialová, fialová
Nejméně oblíbené barvy: žlutá, žluto–zelená
Nejvíce vzrušující: zeleno–žlutá, modro–zelená, zelená
Nejméně vzrušující: žluto–červená, modro–fialová
Zajímavosti:
Červená se žlutou vyvolávají vyšší mozkovou aktivitu než modrá nebo zelená. Využití najdeme např. na dopravních semaforech – červená znamená stop a žlutá zpomal.
Během nákupu zákazníci kupují produkty v barvách, které jsou nejvíce přitažlivé. 90% ukvapených rozhodnutí mohou být založeny pouze na barvě samé.
Barva také ovlivňuje zákazníkovo vnímání značky. Například Apple, ten používá hliníková pouzdra a už z dálky každý ví, že se jedná o Macbook. Díky tomu je produkt zcela nezaměnitelný a rozpoznatelný na dálku.
Odlište své barvy od barev konkurence.
Co barvy znamenají?
Fialová – znamená moudrost a představivost (Yahoo!)
Červená – znamená vzrušení, mladistvost a smělost. Navozuje pocit, že můžeme dokázat všechno. (Virgin)
Modrá – znamená důvěru
Zelená – znamená klid, růst, zdraví
Na svých webových stránkách musíte používat kontrastní barvy, jinak se může stát, že jednotlivé prvky zaniknou a ztratí tak svůj účinek. Příkladem je zvýraznění tlačítka pro registraci jako je to u FB stránek. Celá stránka je laděná do modra, ale tlačítko pro registraci je zelené.
Ale se zvýrazňováním zacházejte s rozvahou, aby se nestalo to, že na stránce budete mít zvýrazněno 10 věcí a návštěvník bude zmatený a nebude vědět, na co kliknou, a tak radši opustí vaši stránku a to přece nechcete.
Barevné tipy
Červeným pozadím donutíte lidi utratit více peněz v konkurenčním prostředí. Týká se to aukcí.
Avšak při vyjednávání je červené pozadí negativem, jelikož odrazuje od nákupu. Ochota zaplatit nebo utratit více při červeném pozadí klesá ve srovnání s modrým pozadím. Zákazníci jsou více ovlivněni modrou, ale týká se to pouze fixních cen.
Používejte barvy podle pohlaví, které stránku navštěvuje. Pro které je stránka určena.
Oblíbenost barev podle pohlaví:
Muži: modrá 57%, zelená 14%, černá 9%, červená 7%
Ženy: modrá 35%, fialová 23%, zelená 14%, červená 9%, černá 6%
Barvy, které nejsou oblíbené:
U mužů: hnědá, fialová, oranžová, žlutá
U žen: oranžová, hnědá, žlutá, šedá
Muži preferují výrazné a syté odstíny barev a u žen je tomu naopak. Ty mají rády jemné (pudrové) odstíny barev.
Add a comment