Předchozí kapitola: Speciál: Podnikatelský plán startupu 05 – Realizovaná práce na SportCentralu
Obsah této kapitoly
4 Podnikatelský model SportCentral
4.1 Pro koho je tento podnikatelský plán/model
4.2 Zákazník / uživatel
4 Podnikatelský model SportCentral
V předchozím textu bylo ve velmi zkrácené formě nastíněno, co je smyslem SportCentralu, jaká je jeho současná situace i kdo na něm pracuje. V následující části bude podrobně rozebrán podnikatelský model SportCentralu pomocí metodiky Lean Startup, konkrétně zasazený do Lean Canvas.
4.1 Pro koho je tento podnikatelský plán/model
Podnikatelský plán SportCentralu bude jak pro samotné zakladatele, tak pro potenciální investory. Investorům by měl sloužit k podrobnému seznámení se s projektem, pro který hledají zakladatelé finance na další rozvoj a rozšíření do zahraničí. Zakladatelům pomůže lépe si utřídit myšlenky, sepsat je a přemýšlet o možných alternativách.
Uvedený podnikatelský plán se skládá z elevator pitche uvedeného výše a podnikatelského modelu vytvořeného pomocí metodiky Lean Canvas. Tento podnikatelský model bude okomentován do jednotlivých podrobností a bude se tak blížit plnému podnikatelskému plánu.
4.2 Zákazník / uživatel
Zákazníci a uživatelé SportCentralu se dělí do 3 makrosegmentů. Těmi jsou sportovní zařízení, sportovci a sportovní týmy. Tyto makrosegmenty lze následně dělit do mikrosegmentů a blíže specifikovat jednotlivé skupiny.
Kromě těchto 3 makrosegmentů můžeme ještě zmínit některé dodatečné cílové skupiny, v současné době pro SportCentral spíše okrajové, nicméně do budoucna zajímavé. Jedná se o sportovní instruktory a trenéry, organizátory sportovních akcí. Kromě nich jsou potenciálními zákazníky i prodejci sportovního vybavení nebo další společnosti se zájmem propagovat své výrobky a služby u sportovní veřejnosti.
Zákazníka lze definovat jako toho, kdo za produkt nebo službu platí. Obecně je jím například sportovní zařízení, které si zakoupilo některý z placených produktů SportCentralu. Zákazník tak vystupuje ve formě subjektu, z něhož plynou SportCentralu tržby. V konkrétní podobě to ale je vždy určitý člověk, v tomto případě majitel sportoviště nebo jeho manažer marketingu.
Uživatel je ten, který produkt používá. Ve výše uvedeném příkladu to může být sám majitel sportoviště nebo recepční na vrátnici – záleží na typu produktu.
Uvědomění si, kdo jsou uživatelé a kdo zákazníci, je důležité s ohledem na marketingovou a prodejní strategii společnosti.
Předchozí kapitola: Speciál: Podnikatelský plán startupu 05 – Realizovaná práce na SportCentralu
Add a comment