1. Petro, představ prosím tvůj podnikatelský záměr v 1 větě.
Brunio nabízí čerstvou, individuálně na míru připravenou stravu pro psy s rozvozem až domů.
2. Proč ses do toho pustila?
Inspirovala mě fungující americká firma, která zažívala toho období obrovský úspěch s převratem ve stravování psů – firma se snažila bojovat proti komerčním výrobcům granulí a navrátila se k původní stravě, která je připravovaná ze stejných surovin, které mohou jíst i lidé.
3. Můžeš se prosím představit? Jaké zkušenosti a znalosti ti pomohou ve tvém podnikání uspět?
Vystudovala jsem VŠE, obor Zdanění a daňová politika. Při studiích a po škole jsem pracovala v mezinárodní daňové poradenské společnosti. Následně jsem odjela studovat do USA, kde jsem se inspirovala firmami, které propagovaly návrat k vařené stravě. Líbila se mi filosofie firem, které odkrývaly fakta o výrobě granulí, zmiňovaly se o stále se častěji vyskytujících nemocech psů, které jsou spojovány právě s krmením granulemi (obsahují chemii, možné karcinogenní látky v důsledku použití nekvalitních surovin, zbytky vakcinací, apod….). Vlastní zkušenost s nemocnou fenkou, která prospívala po vařené a inspirace v zahraničí mě dovedla k myšlence začít s obdobným projektem u nás. (V Čechách cca 2 miliony psů). Získala jsem investory a projekt mohl odstartovat.
Tvůj podnikatelský záměr
4. Kdo jsou tvoji ideální zákazníci a jak bys je charakterizovala?
Našimi zákazníky jsou lidé z vyšší střední a vyšší příjmové skupiny. Většinou jsou to ženy, které obvykle zajištují stravu celé rodiny, stejně tak se starají o stravu svého psa.
5. S jakými problémy / potřebami se potýkají?
Buď jsou přesvědčeni o tom, že granulovaná strava, která prošla několika stupni zpracování a obsahuje velké množství chemie není vhodná a zdravá pro jejich psa. Nebo naopak již mají psa s určitým problémem – pes je nemocný nebo vybíravý. Tito zákazníci se na nás často obracejí, na trhu nemají jiné sofistikované řešení.
6. Jaké je tvoje řešení na tyto jejich potřeby?
Nabízíme čerstvou a vyváženou stravu, zároveň jako jediná firma v Čechách i individuální diety na míru. Vše je postaveno na odborném základu a vytvořeno s ohledem na zákazníka.
7. Jaké mají tví zákazníci alternativy a kdo je tvojí konkurencí?
Konkurenci v tuto chvíli nemáme. Nicméně můžeme za konkurenci považovat výrobce super prémiových krmiv pro psy – velké hráče působíci v ČR.
8. Zkus jednou větou říct, proč by měli zákazníci využít právě tvůj produkt.
Jsme pejskaři a tuto stravu jsme vytvořili s úmyslem dopřát psům to nejlepší, to stejné dostanou i psi našich zákazníků.
9. Jakými marketingovými kanály budeš svoje podnikání propagovat?
Velmi efektivní je online marketing – sociální sítě, vyhledávače, různé pejskařské weby, apod. Online podporujeme vhodnými offline aktivitami, zejména tam, kde se vyskytuje potenciální zákazník – pejskař.
10. Na čem budeš vydělávat a kolik to bude stát?
Tyhle data nechci úplně zveřejňovat…
11. Jaké všechny typy nákladů s sebou tvoje podnikání nese?
Poměrně vysoké provozní náklady – nájem + lidé, kteří musí stravu vyrábět, rozvážet a komunikovat se zákazníky. Dále velkou část naší režie tvoří výdaje na marketing.
Současná situace
12. Koho máš v týmu a jakou mají roli?
V týmu jsme 4 + 3 naši externí odborníci. Zaměstnanci mají na starosti výrobu, rozvoz, zákaznickou podporu, o marketing, vývoj produktu a vedení firmy se starám já (s pomocí vhodných externistů).
13. V jakém stádiu jsi se svým nápadem / podnikáním nyní?
Fungujeme přibližně 1,5 roku, v současnou dobu investujeme do rozvoje naší firmy.
14. Jaké jsou 3 nejbližší kroky, které se chystáš udělat?
1.budovat větší povědomí o značce, 2. vyvíjet nové produkty, 3. uvažovat o zahraniční expanzi.
Komentář StartupHelp
Dobrý podnikatelský záměr, který má rozhodně potenciál. Produkt jsem zatím neochutnal, ale vypadá to, že vše ostatní dělá Brunio dobře. Tohle by mělo fungovat :-)
Pro inspiraci doporučuji navštívit tyto odkazy:
- Web Brunio – kvalitně připravený web
- Facebook – příběhy spokojených zákazníků, na kterých se můžete inspirovat
- Instagram – velmi šikovně tvořený obsah – obrázky bez jakéhokoli brandingu, v textu vždy vtipně propojené se značkou Brunio
- Youtube – skvělá propagační videa
Líbí se ti Brunio? Můžeš do něj do konce března 2017 investovat na Fundliftu.
Chceš podobnou formou představit svůj startup? Napiš mi na roman@startuphelp.cz.
Add a comment