Přinášíme vám další ze série článků tvořených z poznámek z webinářů KISSmetrics. Tentokrát se podíváme zaměříme na tvorbu a šíření obsahu na internetu.
Téma: Amplification: Content Marketing That Works
Zdroj: http://grow.kissmetrics.com/webinar-78-recording (prezentuje Justin Jackson – Product Marketing Manager ve Sprintly)
1. Co je to amplifikace?
Amplifikace obecně znamená rozšíření, zvětšení, rozmnožení apod. Ve spojení s internetovým content marketingem ji chápeme jako proces zvyšování návštěvnosti webových stránek.
Co je content (obsahový) marketing?
Jedná se o marketingovou techniku tvoření a šíření hodnotného, relevantního a konzistentního obsahu. Podstatou je přitáhnout a získat jasně definované publikum a zajistit si tak budoucí zákaznickou akci, která přinese zisk. Obsahový marketing představuje jednu z nejefektivnějších strategií, ale zároveň je také nejtěžší na implementaci.
Pokud si myslíte, že skvělý obsah si sám najde své čtenáře, hodně se mýlíte! Obsah musí být efektivně šířen těmi správnými kanály. Jen v takovém případě má šanci být vidět. Amplifikace je tedy kombinací správného načasování, nalezení nejvhodnějších kanálů a sledování trendů, které právě přicházejí.
Je důležité:
- Vybrat specifické publikum
- Dozvědět se maximum o jeho potřebách (sledování trendů)
- Odpovídat na tyto potřeby cíleným obsahem
- Šířit tento obsah skrze relevantní sítě
- Zesilovat vliv těchto sítí využitím své vlastní sítě
Klíčem k úspěchu je vytvářet skvělý obsah a najít pro něj vhodné kanály.
2. Výzkum
Uvědomte si, že za každým počítačem, kdekoliv na světě, sedí lidská bytost. Proto začněte s lidmi!
První otázka, kterou byste si měli položit: Koho chceme zasáhnout?
Sestavte si seznam typů potenciálních zákazníků (např. produktoví manažeři, developeři, marketéři apod.). Udělejte si hodně dlouhý seznam! A abyste ho pak mohli zredukovat, položte si následující otázky:
- V jaké z těchto skupin máme mimořádnou výhodu?
- O jakou z těchto skupin máme největší zájem?
- Která z těchto skupin má dostatek peněz na utrácení?
Musíte najít hodně specifickou skupinu a zjistit, co ji trápí. Lidé jsou posedlí svými problémy. Využijte toho. Když dokážete popsat jejich problém lépe než to zvládnou oni sami, budou automaticky předpokládat, že ho umíte i vyřešit.
Zaměřte se na potřeby své cílové skupiny
Neptejte se „O čem chci psát já?“, ale ptejte se „Co lidé potřebují? O čem chtějí číst?“.
Zkoumejte své publikum. Neustále! Dívejte se všude tam, kde se lidé scházejí, a pozorujte jejich skutečné chování a komentáře.
Online:
- Fóra
- Sociální sítě
- Blogy
- Uživatelské skupiny
Offline:
- Konference
- Workshopy
- Festivaly
- Networkingové akce
Musíte umět lidem naslouchat
Zaměřte se na jeden z největších problémů vaší cílové skupiny. Jen v takovém případě vám budou lidé věnovat pozornost.
Organizujte váš výzkum
- Zaznamenejte si vaše zjištění
- Organizujte výsledky do kategorií
- Identifikujte velký problém, na který byste se mohli zaměřit
3. Tvorba a šíření obsahu
Vytvořit obsah, o který se budou lidé zajímat, je sice dřina, ale když se vám to podaří, přináší to skvělé výsledky.
Virální obsah:
- Je jednoduchý
- Má názor
- Dokáže překvapit
- Je zaměřen na specifický problém
- Je velmi dobře vyhledatelný
- Obsahuje něco, co vybízí ke sdílení a šíření (vyčnívající citát, diagram, infografiku, příběh atd.).
- Má 1 000 až 1 600 slov (jeho přečtení netrvá déle než 7 minut)
Proč lidé sdílejí obsah?
Šíříme obsah, jelikož chceme sdílet informace s dalšími lidmi. Podvědomě přemýšlíme o tom, kdo další by to mohl shledat jako užitečné, zábavné nebo zajímavé.
Typy obsahu
- E-mailový kurz
- Video, audio (+ jejich přepis)
- Interview s influencerem (výhodou je, že to pak rád bude šířit i sám)
- Webináře
- Prezentace (slideshow)
- …
Jak obsah šířit
- Oslovte individuální influencery
- Zaměřte se na ty správné sítě
- Potkávejte se s lidmi
Jak navážete vztah s influencery?
- Interview
- Konference
- Workshopy
- Networkingové akce
- Oborová setkání
Důležité je načasování
Velkou část vašeho úspěchu představuje správné načasování!
Proto:
- Publikujte ráno (ideálně kolem 7 -12 hodiny)
- Mějte na vědomí, co dalšího se může na světě odehrávat
- Sledujte, co se děje ve vašem výklenku (niche)
Koordinujte vaše úsilí
Ještě dříve, než budete publikovat, kontaktujte influencery a lidi z vaší sítě:
- Dejte jim možnost prohlédnout si váš obsah ještě předtím, než bude oficiálně dostupný
- Jasně jim sdělte, proč by je to mělo zajímat a jak vám tím pomohou
- Požádejte o zpětnou vazbu
V okamžiku, kdy už je obsah publikovaný, kontaktujte vaše lidi znovu:
- Dejte jim vědět, že byl váš článek publikován
- Požádejte je, aby ho sdíleli na relevantních sociálních sítích
- Nezapomeňte odpovídat na komentáře a dotazy
- Hledejte příležitosti k rozvedení (rozšíření) diskuze nebo sdílení článku na nových sítích
- Poděkujte každému, kdo si udělal čas a váš obsah sdílel (je to milé, příjemně to většinu lidí překvapí, a navíc to zvyšuje pravděpodobnost, že budou sledovat vaši práci i v budoucnosti)
Máte nějaký dotaz k amplifikaci, anebo se jen chcete podělit o svůj názor? Budeme rádi, když nám to napíšete do komentářů.
Add a comment