Jak jsem poprvé prezentoval podnikatelský plán startupu SportCentral investorovi a uspěl [VIDEO, PREZENTACE]

Posted by
|

Startup: SportCentral
Období: 12/2011

Můj Den D nastal 20.12.2011, tedy těsně před Vánoci. A chtěl jsem dostat dárek – finance na nastartování projektu SportCentral. Po předchozích neúspěšných pokusech vytvořit startup vlastními silami s několika kamarády jsem se vypravil za Tomášem, ředitelem firmy Syntactic Sugar. Společnost vyvíjí software na zakázku a já v ní během let 2008 – 2010 pracoval. S Tomášem a dalšími zaměstnanci Syntacticu jsem od té doby udržoval kontakt. Hledání investora nebylo tedy v mém případě nijak složité.

Na podzim 2011 jsme se pak bavili o tom, že by Tomáš chtěl do něčeho investovat, nebo vytvořit nějaký nový projekt vlastními silami. Jít si říct o investici k němu se mi zdála dobrá volba – přinášelo to několik výhod. Nemusel bych shánět a platit kanceláře, nemusel bych zakládat firmu, dokud ji nepotřebuji, programátoři Syntactic Sugar by nám mohli pomoct, s Tomášem jsme se znali a nakonec to nejdůležitější – dostal bych finance na placení vlastních zaměstnanců.

Jelikož jsem si prezentaci natáčel, máte nyní možnost ji shlédnout úplně celou. Několik minut se nezachovalo, několik minut (odmlky, přestávky) jsem vystříhal. Při sledování je dobré si uvědomit, že prezentace probíhala před bývalým kolegou a kamarádem – je tedy poměrně neformální a uvolněná. Před neznámým investorem v obleku by vypadala jinak :-) Zde šlo spíše o ukázání nápadu.

 

Celou prezentaci si můžete prohlédnout i po jednotlivých slidech nebo si ji stáhnout v Powerpointu: SportCentral – prezentace podnikatelského plánu investorovi.

Po prezentaci potenciálnímu investorovi Tomášovi, jsme se domluvili, že si nechá nějaký čas na rozmyšlenou a sejdeme se opět před Novým rokem. Částka, o kterou jsem žádal, se pohybovala v rozmezí 300000 – 500000 Kč.

Jak jsme se nakonec domluvili, jakou částku jsem získal a kolik % ze startupu jsem Tomášovi dal – to všechno přinese následující článek.

Pohled zpátky

Co bych při prezentaci investorovi udělal jinak:

  • Snažil bych se dokola neopakovat stále 1 slovo. Jaké? Podívejte se na video :-) Kdo jej objeví, můžete napsat do komentářů váš tip.
  • Udělal bych prezentaci kratší
  • Zkusil bych si prezentaci před někým nanečisto
  • Hned na začátku bych řekl, že jde o globální projekt
  • Některé věci bych přidal
    • Koho budeme z investice platit, jaké očekávám sazby lidí
    • Co budeme dělat v jednotlivých měsících
    • O jak velkou investici žádám
  • U něčeho bych ubral na důrazu
    • Grafy z průzkumů – stačilo by jen zmínit
    • Rozdíly mezi námi a konkurencí

Je potřeba si k tomu ještě uvědomit, že to, co se prezentovalo, byl stále jen nápad. V ten okamžik téměř nic neexistovalo, nebylo co ukázat nebo od čeho se odrazit. Dnes by například šlo spočítat kolik nás stojí získání 1 sportoviště, jakou máme návštěvnost, kolik stojí vyvinout nějakou funkcionalitu, apod.

Co si o prezentaci myslíte? Zvažovali byste investici? Co jsem udělal špatně a co v ní chybělo? Díky za každou kritiku, pomůže…

 


 

Comments

Add a comment

*

  1. Seznam témat o startupu SportCentral | StartupHelp.cz02-26-14
  2. Jak jsem získal investora na svůj startup a na čem jsme se domluvili [+SMLOUVA] | StartupHelp.cz02-26-14
  3. Jak jsme nabrali zaměstnance a začali dělat SportCentral po získání první investice | StartupHelp.cz03-12-14
  4. Jak jsme začali dělat SportCentral po získání první investice | StartupHelp.cz03-12-14

Pokud ti článek pomohl, není nic lepšího, než pomoci i dalším :-)


 

Co je StartupHelp

StartupHelp je pomocník pro ty, kteří chtějí začít podnikat nebo už vlastní firmu mají. Otevřeně popisuje, jak vznikaly startupy SportCentral a GMCHelper. Jsou tady zveřejněné interní informace v původní podobě – chyby i úspěchy. StartupHelp je otevřený i dalším lidem, kterým se tato myšlenka líbí a chtěli by psát o svém podnikání nebo nápadech. Přidejte se.

Máte startup?

Pokud máte vlastní startup a chtěli byste o něm psát na StartupHelp, napište na roman@startuphelp.cz.
Jsme na: Twitteru a Facebooku